PELLEGRINAĠĠ APOSTOLIKU
FIL-POLONJA
(2-10 ta’ ĠUNJU 1979)
QUDDIESA GĦALL-ISTUDENTI
UNIVERSITARJI
OMELIJA TAL-QDUSIJA TIEGĦU
ĠWANNI PAWLU II
Varsavja, 3 ta’ Ġunju 1979
Għeżież tiegħi!
1. Nixtieq b’mod ferventi li l-laqgħa tallum, identifikata mill-preżenza
taż-żgħożija universitarja, tkun
xierqa mal-kobor tal-jum u mal-liturġija
tiegħu.
Iż-żgħożija universitarja ta’ Varsavja u dik ta’ sedji
universitarji oħra ta’ dan
ir-reġġjun ċentrali u
metropolitan hija l-werrieta ta’
tradizzjonijiet speċifiċi, li
permezz tal-ġenerazzjonijiet
imorru lura sal-“iskulari”
medjoevali marbutin b’mod
partikolari mal-Università
Jagellonica, l-iktar waħda
antika tal-Polonja. Illum kull
belt kbira tal-Polonja għandha
l-Atenew tagħha. U Varsavja
għandha ħafna. Dawn jiġbru
mijiet ta’ eluf ta’ studenti, li
jiffurmaw diversi fergħat tax-xjenza
u jħejju għal professjonijiet
intellettwali u għad-dmirijiet
partikolarment importanti
tal-ħajja tan-Nazzjon.
Nixtieq insellem lilkom ilkoll miġbura hawn. Nixtieq fl-istess ħin
indellem fikom u permezz tagħkom
lid-dinja kollha universitarja u
akkademika Pollakka, l-istituti
kollha superjuri, il-professuri,
ir-riċerkaturi, l-istudenti…
Jien nara fikom, f’ċertu sens,
lill-kollegi tiegħi iktar
żgħażagħ, għaliex jiena wkoll
naf lill-università Pollakka l-bażi
tal-formazzjoni ntellettwali
tiegħi. B’mod sistematiku kont
marbut mal-bankijiet tax-xogħol
universitarju tal-fakultà
tal-filosofija u tat-tejoloġija
ġo Krakovja u Lublino. Il-pastorali
tal-università kienet għalija
oġġett ta’ mħabba partikolari.
Nixtieq għalhekk, waqt li nieħu
din l-okkażżjoni, insellem ukoll
lil dawk kollha li jiddedikaw
ruħhom għal din il-pastorali,
il-gruppi tal-assistenti
spiritwali taż-żgħożija
akkademika u l-Kummissjoni
għall-Pastorali Universitarja
tal-Episkopat Pollakk.
2. Qegħdin niltaqgħu llum fil-festività tal-Pentekoste. Quddiem
għajnejn il-fidi tagħna jinfetaħ
iċ-Ċenaklu ta’ Ġerusalem, li
minnu ħarġet il-Knisja u li fih
il-Knisja tibqà dejjem. Kien
propju hemm li twieldet
il-Knisja bħala komunità ħajja
tal-Poplu ta’ Alla, bħala
komunità konxja tal-missjoni
propja fl-istorja tal-bniedem.
Il-Knisja titlob f’dan il-jum: “Ejja Spirtu Santu! Imla l-qlub
tal-fidili tiegħek u kebbes
fihom in-nar ta’ mħabbtek!”
(Liturġija ta’ Pentekoste);
kliem imtenni tant drabi, imma
li llum jidwu mħeġġa b’mod
partikolari.
Imla l-qlub! Irriflettu ħbieb żgħażagħ, liema hu l-qies tal-qalb
umana, jekk Alla biss jistà
jimliha permezz tal-Ispirtu
Santu!
Permezz tal-istudji universitarji tinfetaħ quddiemkom id-dinja
meraviljuża tax-xjenza umana
fil-friegħi multepliċi tagħħa.
Id f’id ma’ din ix-xjenza
tad-dinja tiżviluppa ruħha bla
dubju wkoll l-awtokonoxxenza
tagħkom. Intom żgur li diġa
ilkom żmien tistaqsu: “Min
jien?” Din ikolli ngħid hija
l-mistoqsija l-iktar importanti.
Il-mistoqsija fundamentali.
B’liema kejl tkejlu l-bniedem?
Tkejluh bil-kejl tal-qawwiet
fiżiċi li minnhom jiddisponi?
Jew tkejluh bil-kejl tas-sensi
li jippermettilu il-kuntatt
mad-dinja esterna? Jew tkejluh
bil-kejl tal-intelliġrnza li
tivverifika ruħha fid-diversi
testijiet jew eżamijiet?
It-tweġiba tallum, it-tweġiba tal-liturġija tal-Pentekoste tindika
żewġ kejlijiet; hemm bżonn
inkejlu l-bniedem bil-kejl
tal-“qalb”… Il-qalb fil lingwaġġ
bibbliku tfisser l-interjorità
spiritwali tal-bniedem, tfisser
b’mod speċjali l-koxjenza… Hemm
bżonn mela li nkejlu l-bniedem
bil-kejl tal-koxjenza, bil-kejl
tal-ispirtu miftuħ lejn Alla.
L-Ispirtu Santu biss jistà
“jiftaħ mill-ġdid” din il-qalb,
jiġifieri jmexxiha biex iwettaq
lilha nfisha permezz tal-imħabba
u l-għerf.
3. Ippermettu għalhekk li din il-laqgħa magħkom illum, quddiem
iċ-ċenaklu miftuħ tal-istorja
tagħna, l-istorja tal-Knisja u
tan-Nazzjon, tkun b’mod speċjali
talba biex jinkisbu d-doni
tal-Ispirtu Santu.
Kif darba missieri qiegħed f’idi ktejjeb waqt li wrieni t-talba
biex nirċievi d-doni tal-Ispirtu
Santu, hekk jien illum, li intom
issejħu wkoll “Missier”, nixtieq
nitlob maż-żgħożija
universitarja ta’ Varsavja u
tal-Polonja: għad-don tal-għerf,
tal-fehma, tal-kunsill,
tal-qawwa, tax-xjenza,
tal-pjetà, jiġifieri tas-sens
tal-valur sagrali tal-ħajja,
tad-dinjità umana, tal-qdusija
tar-ruħ u tal-ġisem uman, u
fl-aħħarnett id-don tal-biżà ta’
Alla li dwaru s-Salmista jgħid
li huwa l-bidu tal-għerf (cf. Sal 111,10).
Irċievu mingħandi din it-talba li missieri għallimni u ibqgħu
fidili lejha. Hekk tibqgħu
fiċ-ċenaklu tal-Knisja,
magħqudin mal-kurrent l-iktar
profond tal-istorja tagħha.
4. Ħafna ħafna jiddefendi mill-kejl li kull wieħed u waħda minnkom
tagħżlu għal ħajjitkom u
għall-umanità tagħkom. Tafu
tajjeb li l-kejlijiet huma
diversi. Tafu li bosta huma l-kriterji
tal-valutazzjoni tal-bniedem, li
għalihom jikkwalifika diġa matul
l-istudji, imbagħad fix-xogħol
professjonali, fid-diversi
kuntatt personali, eċċ.
Ikollkom il-kuraġġ li taċċettaw il-kejl li tana Kristu fiċ-ċenaklu
ta’ Pentekoste kif ukoll
fiċ-ċenaklu tal-istorja tagħna.
Ikollkom il-kuraġġ li tħarsu
lejn ħajjitkom fi prospettiva
ravviċinata u fl-istess ħin
distakkata, waqt li taċċettaw
bħala verità dak li San Pawl
kiteb fl-ittra tiegħu lir-Rumani:
“Nafu sewwa nfatti li l-ħolqien
kollu jokrob u jsofri sallum
bl-uġigħ tal-ħlas” (Rm 8,22).
M’aħniex jewwilla xhieda ta’ dan
id-dulur? Infatti “l-ħolqien
stess jistenna bla sabar r-rivelazzjoni
ta’ wlied Alla” (Rm 8,19)!
Hija
tistenna mhux biss li l-universitajiet
u d-diversi stituti superjuri
jħejju inġiniera, tobba, ġuristi,
filoloġi, storiċi, bnedmin
litterati, matematiċi u tekniċi,
imma tistenna r-rivelazzjoni ta’
wlied Alla. Tistenniha minn
għandkom din ir-rivelazzjoni,
minn għandkom li fil-futur se
tkunu tobba, tekniċi, ġuristi,
professuri…
Fittxu li tifhmu li l-bniedem maħluq minn Alla xbiha u xebħ tiegħu
huwa fl-istess ħin imsejjaħ fi
Kristu, sabiex fih jirrivelaw
dak li huwa Alla, sabiex f’kull
wieħed u waħda minna jirrivela
f’xi kejl Alla nnifsu.
5. Irriflettu dwar dan! Jien waqt li nterraq għal għonq it-triq
tal-pellegrinaġġ tiegħi madwar
il-Polonja, lejn il-qabar ta’
San Wojciech (Sant’Adalberto) fi
Gniezno, ta’ San Stanislaw fi
Krakovja, f’Jasna Gora –
kullimkien se nitlob b’qalbi
kollha lill-Ispirtu Santu li
jagħtikom: ċertu għarfien, ċerta
koxjenza tal-valur u tas-sens
tal-ħajja, tali futur għalikom,
tali futur għall-Polonja.
U itlobu għalija, sabiex l-Ispirtu Santu jiġi jgħin d-dgħufija
tagħna!
Miġjub mit-Taljan għall-Malti
minn Emanuel Zarb
|