It-Tielet Ġimgħa taż-Żmien ta’ Matul is-Sena
It-Tnejn
Qari I
Int għad tirgħa l-poplu tiegħi.
2 Sam 5, 1-7.10
Qari mit-Tieni Ktieb ta’ Samwel
F’dak iż-żmien, it-tribujiet kollha ta’ Iżrael ġew għand David f’Ħebron u qalulu: “Arana, għadmek u laħmek aħna! Fl-imgħoddi, meta Sawl kien sultan fuqna, kont int li kont toħroġ lil Iżrael għallgwerra u ġġibhom lura, u l-Mulej qallek: “Int għad tirgħa l-poplu tiegħi u tkun prinċep fuq Iżrael”.
U x-xjuħ kollha ta’ Iżrael ġew għand is-Sultan f’Ħebron u s-sultan David għamel patt magħhom f’Ħebron quddiem il-Mulej; u lil David dilkuh sultan fuq Iżrael. Tletin sena kellu David meta sar sultan, u dam isaltan erbgħin sena; seba’ snin u sitt xhur fuq Ġuda f’Ħebron; u tlieta u tletin sena f’Ġerusalemm fuq Iżrael kollu u fuq Ġuda. Is-sultan mar bin-nies tiegħu Ġerusalemm kontra l-Ġebusin, li kienu jgħammru fil-pajjiż. U qalu lil David: “Ma tidħolx hawn! Biżżejjed l-għomja u z-zopop biex ikeċċuk”, fi kliem ieħor: “David ma jidħolx”. Imma David ħa f’idejh il-fortizza ta’ Sijon, li hi l-Belt ta’ David. U David baqa’ dejjem jissaħħaħ u l-Mulej, Alla tal-eżerċti, kien dejjem miegħu.
Il-Kelma tal-Mulej
R/. Irroddu ħajr lil Alla
Salm Responsorjali
Salm 88 (89), 20.21-22.25-26
R/. (25a): Miegħu jkunu l-fedeltà u t-tieba tiegħi
Dhert fl-imgħoddi lil ħbiebek u għedtilhom:
“Jien qegħedt il-kuruna fuq ras wieħed qalbieni;
ħtart żagħżugħ u għollejtu fuq il-poplu. R/.
Sibt ’il David, qaddej tiegħi,
biż-żejt imqaddes tiegħi dliktu;
tkun idi dejjem miegħu,
u nsaħħu wkoll bi driegħi. R/.
Miegħu jkunu l-fedeltà u t-tieba tiegħi;
b’ismi tissaħħaħ il-qawwa tiegħu.
Is-setgħa ta’ idejh nifrex fuq il-baħar;
fuq ix-xmajjar taħkem il-leminija tiegħu”. R/.
Akklamazzjoni qabel l-Evanġelju
ara 2 Tim 1, 10
Hallelujah. R/. Hallelujah
Is-Salvatur tagħna Kristu Ġesù qered il-mewt
u dawwal il-ħajja bla tmiem permezz tal-Evanġelju.
R/. Hallelujah
Evanġelju
Ix-Xitan wasal fit-tmiem.
Mk 3, 22-30
Qari mill-Evanġelju skont San Mark
F’dak iż-żmien, il-kittieba li kienu niżlu minn Ġerusalemm bdew jgħidu: “Dan Ġesù għandu fih lil Begħelżebul”, u wkoll: “Dan bis-saħħa tal-Prinċep tax-xjaten qiegħed ikeċċihom ix-xjaten”. Ġesù sejħilhom lejh u beda jkellimhom bil-parabboli: “Kif jista’ x-Xitan ikeċċi x-Xitan? Jekk saltna tinqasam fiha nfisha, dik is-saltna ma tistax iżżomm wieqfa. U jekk familja tinqasam fiha nfisha, dik il-familja ma tistax iżżomm wieqfa. Li kieku mela x-Xitan qam kontra tiegħu nnifsu u nfired, ma kienx jista’ jżomm sħiħ, imma jkun wasal fit-tmiem.
Ħadd ma jista’ jidħol fid-dar ta’ wieħed qawwi u jaħtaflu ġidu jekk qabel ma jkunx rabat lil dak il-qawwi; imbagħad id-dar jaħtafhielu żgur. Tassew ngħidilkom, kollox jinħafrilhom lil ulied il-bniedem, id-dnubiet u d-dagħa kollu li jidgħu. Imma min jieqaf lill-Ispirtu s-Santu ma jkollu qatt maħfra; jibqa’ ħati għal dejjem”. Għax kienu qalu: “Għandu fih spirtu ħażin”.
Il-Kelma tal-Mulej
R/. Tifħir lilek Kristu