Għeżież
ħuti f’Ġesù Kristu,
Il-lum nixtieq inkellimkom ftit dwar
is-Sinodu Staordinarju ta’ l-Isqfijiet li
għadu kemm inżamm f’Ruma dwar it-tema ta’
l-isfidi pastorali li qed tħabbat wiċċha
magħhom il-familja fil-kuntest ta’
l-evanġelizzazzjoni. Inħossni xxurtjat li
stajt nieħu sehem f’din il-laqgħa ta’
ġimagħtejn. Sibt li kienet esperjenza
għanja u kommoventi.
Forsi smajtu jew qrajtu li dan is-Sinodu
kien dwar il-bidliet li jridu jsiru
fit-tagħlim tal-Knisja dwar iż-żwieġ,
il-ħajja tal-familja jew il-moralità
sesswali. Dan m’hux minnu. Kien dwar
il-kura pastorali li nippruvaw noffru lil
xulxin, l-“imħabba ta’ omm tal-Knisja”,
speċjalment fil-mumenti u l-esperjenzi
diffiċli fil-ħajja tal-familja.
Forsi smajtu li s-Sinodu kien “telfa
għall-Papa Franġisku” jew li ħareġ
iddiżappuntat bir-riżultat tiegħu. Dan
m’hux minnu. Fi tmiem il-laqgħa tagħna,
il-Papa Franġisku tkellem fit-tul dwar
il-ferħ u s-sodisfazzjoni tiegħu għall-ħidma
li saret. Talabna nfittxu fil-fond ta’
qalbna kif Alla messna matul dan is-Sinodu,
u biex naraw jekk stajniex konna ttentati
nimirħu ’l bogħod mit-tqanqil ta’ l-Ispirtu
s-Santu. Is-Sinodu, insista, kien vjaġġ
spiritwali, u mhux sala tad-dibattiti.
Fil-fatt, l-istess kelma sinodu
tfisser li nagħmlu mixja jew vjaġġ
flimkien. Dan hu li għamilna. F’dan
il-vjaġġ tagħna esplorajna l-problemi kollha
li qed tħabbat wiċċha magħhom il-familja
l-lum il-ġurnata, mill-effetti tal-gwerra,
l-immigrazzjoni, il-vjolenza domestika,
il-poligamija, iż-żwiġijiet inter-reliġjużi,
sal-koabitazzjoni, it-tifrik taż-żwiġijiet,
id-divorzju u l-qagħda ta’ dawk li temmu
żwieġ validu u daħlu f’xi rabta oħra, żwieġ
ieħor. L-istampa hekk wiesgħa u t-tbatija
li tirrappreżenta xi kultant kienet ’il fuq
minna.
Tajna ħarsa wkoll lejn il-ferħ kbir li hemm
fil-ħajja tal-familja u l-importanza
taż-żwieġ fil-qalba tagħha. Smajna rġiel u
nisa miżżewġa jitkellem fuq
id-diffikultajiet li kellhom jirbħu,
l-isfidi li jħabbtu wiċċhom magħhom u l-ferħ
kbir li jġarrbu fiż-żwiġijiet maturi u
l-ħajja tal-familja tagħhom. Kienu mumenti
ta’ tqanqil il-qalb. Minn hawn ħarġet
defenizzjoni tajba tal-familja: il-familja
baħal “santwarju ta’ qdusija” b’enfasi
dejjem fuq il-qsim fit-talb fil-qalb
tal-ħajja tal-familja.
Il-Papa Franġisku fetħilna t-triq hu.
Talabna nħarsu lejn ir-realtà wiċċ imb’wiċċ;
nitkellmu b’mod miftuħ u mill-qalb; nisimgħu
lil xulxin b’umiltà u rispett. Dan hu li
għamilna. Ma kien hemm l-ebda rabja, l-ebda
kontestazzjoni. Kien hemm nuqqas ta’ qbil,
daż-żgur. Imma hu sejħilna biex ngħixu din
l-esperjenza b’serenità u fiduċja. U hekk
għamilna. Kienet esperjenza mill-isbaħ
tal-Knisja bħala familja u tal-Knisja, f’dan
il-livell, mixħuta f’xogħol iebes biex
tipprova taqra s-sinjali ta’ l-Ispirtu
s-Santu u tesprimhom fi kliem magħżul
b’reqqa.
Matul is-Sinodu aħna ħdima fuq bosta
dokumenti li fihom ippruvajna ġbarna
l-fehmiet u x-xewqat tal-parteċipanti
kollha. Sa l-aħħar tas-Sinodu naħseb li
rnexxielna naslu fejn xtaqna. Għalhekk
is-Sinodu għalaq b’“Rapport Sinodali” li
fuqu vvutajna, paragrafu b’paragrafu.
Il-voti wrew, b’mod pjuttost sempliċi, fejn
il-qbil kien ftit jew wisq sħiħ, u fejn ma
kienx. Dan ir-Rapport issa hu l-punt
tat-tluq għas-Sinodu li jmiss dwar
il-familja, li sa jinżamm fi żmien sena.
It-tema ta’ dan is-Sinodu li jmiss,
f’Ottubru 2015, taqbad minn fejn ħallejna
din id-darba: “Il-Vokazzjoni u l-Missjoni
tal-Familja L-lum”.
Fil-qalb tal-ħidma tas-Sinodu li għadu kemm
intemm kien hemm ix-xewqa li nsaħħu u nġeddu
l-prattika pastorali tal-Knisja. Ħareġ ċar
prinċipju ċentrali għal din il-kura
pastorali: li aħna u nippruva nimxu u
nsieħbu lill-poplu f’sitwazzjonijiet
diffiċli u eċċezzjonali, hu importanti li
naraw ċar u b’umiltà l-aspetti tajbin kollha
tal-ħajjiet tagħhom. Dan hu li jiġi
l-ewwel. Minn hawn, nitgħallmu nimxu
flimkien lejn konverżjoni u lejn it-tjieba
tal-ħajja li Alla għandu għalina u li Ġesù
jiftaħ għalina lkoll. Din il-viżjoni
pożittiva nsibuha tul ir-Rapport kollu
tas-Sinodu u nittama li żżid issawwar
l-imġiba tagħna ma’ xulxin.
Dan jgħodd b’mod speċjali għall-individwi
li, ngħidu aħna, iddeċidew li jgħixu
flimkien barra miż-żwieġ, jew
għall-Kattoliċi li qegħdin fit-tieni żwieġ.
Dawn ir-realtajiet huma parti mill-vjaġġ ta’
ħajjithom, u anki jekk m’humiex skond
il-mudell li l-Mulej jitlob minna, ħajjithom
spiss hi mmarkata minn tjieba vera. U din
hi l-bażi ta’ l-għożża li għandu jkollna
tagħhom, tal-mod kif aħna nimxu magħhom, ta’
l-istedina li rridu nagħmlulhom, biex jersqu
aktar lejn il-Knisja u jinżlu fil-fond
tal-fidi tagħhom u jisimgħu b’attenzjoni
s-sejħa tagħha. Dan qed ngħiduh
b’kunfidenza sħiħa, għax hu fi ħdan is-sejħa
tal-fidi tagħna, is-sejħa ta’ Ġesù lil kull
wieħed u waħda minna, espressa fil-verità
tal-Vanġelu u miżmuma b’tant għożża
mill-Knisja, li jinstab l-akbar ferħ tagħna.
Intqal ħafna dwar kif is-Sinodu rrifletta
fuq is-sitwazzjoni ta’ persuni ta’ l-istess
sess li jħossuhom miġbuda lejn xulxin. Ma
kien hemm l-ebda suġġeriment li t-tagħlim
tal-Knisja b’xi mod jista’ japprova l-idea
ta’ “żwieġ bejn persuni ta’ l-istess sess”
jew li t-tagħlim tagħha dwar il-moralità
sesswali għandu jinbidel. Imma kien hemm
żewġ affarijiet ċari ħafna. L-ewwel hi li
qatt m’għandna nidentifikaw lill-persuni
skond l-orjentament sesswali tagħhom. Kull
persuna hi mogħnija b’dinjità unika, kemm
bħala individwu u kemm bħala Nisranija. Din
id-dinjità dejjem, dejjem għandha tiġi
rrispettata. It-tieni, hu tagħlim
tal-Knisja li huma m’hux biss għandhom jiġu
rrispettati, imma wkoll aċċettati dejjem, bi
ħniena u sensittività (Katekiżmu tal-Knisja
Kattolika,
2358).
Dan it-tagħlim irid jissarraf f’għożża
mimlija mħabba, fil-ħajja tagħna ta’ kuljum
fil-Knisja, fil-parroċċi tagħna, u
fis-soċjetà.
Imma l-Papa Franġisku mexa pass ieħor. Hu
tkellem dwar “Knisja magħmula mill-midinbin…
li għandha l-bibien tagħha miftuħa beraħ
biex tilqa’ lil dawk fil-bżonn, niedma, u
mhux biss lill-ġusti”. Hu tkellem dwar
id-dmir tar-rgħajja li dejjem jilqgħu
fil-Knisja lil dawk li jinsabu
f’sitwazzjonijiet iebsin jew fl-inkwiet.
Imbagħad dritt ikkoreġa ruħu u qal li aħna,
bħala rgħajja, m’hux biss għandna nfittxu li
nilqgħuhom imma għandna noħorġu nfittxuhom
aħna, l-istess kif għamel ir-Ragħaj
it-Tajjeb ma’ dawk li kienu tbiegħdu.
Fi
tmiem is-Sinodu, fid-diskors tiegħu ta’
l-għeluq, il-Papa Franġisku qal hekk: “Għeżież
ħuti, issa għad għandna quddiemna sena biex
nimmaturaw, b’dixxerniment spiritwali veru,
l-ideat proposti u nsibu soluzzjonijiet
konkreti għal tant diffikultajiet u l-għadd
kbir ta’ sfidi li l-familji jkollhom iħabbtu
wiċċhom magħhom; biex nagħtu tweġibiet għal
tant qtigħ il-qalb li jdawwar u joħnoq
il-familji tagħna… Il-Mulej iseħibna,
imexxina hu f’din it-triq, għall-glorja ta’
ismU”.
Mela
dan hu li għandna nagħmlu. Nittama li
f’qasir żmien inkun nista’ nqiegħed
quddiemkom modi kif it-talb u r-riflessjoni
tagħkom dwar dawn it-temi jista’ jkunu
kontribut lil din il-ħidma li ħa tibqa’
għaddejja fuq it-tiġdid fil-ħajja
tal-Knisja, fi tweġiba għall-imħabba ta’
Ġesù li qatt ma tiġi nieqsa, taħt
it-tmexxija tal-Papa Franġisku u dejjem
f’għaqda miegħu.
24
ta’ Ottubru
2014
Tagħkom,
+
Il-Kardinal
Vincent Nichols
Arċisqof ta’
Westminster
|