Nhar il-Ħadd 17
ta' Lulju 2016,
l-Arċisqof
Charles J.
Scicluna
inawgura u
bierek il-bibien
ġodda tas-Santwarju Ħniena
Divina, f'San
Pawl Tat-Tarġa,
in-Naxxar.
Isma d-diskors
tal-Arċisqof
Monsinjur
Charles Scicluna
[...]
L-ewwel nett
nirringrazzjakom
ħafna
tal-preżenza
numeruża tagħkom.
Jiena nixtieq
noffri ftit
riflessjonijiet
mhux biss fuq
dak li qed
niċċelebraw
illejla imma
anke fuq is-sinifikat
profond tiegħu.
Illejla
esperjenzajna
sintesi ta’
diversi
espressjonijiet
tal-arti -
qegħdin
niċċelebraw ix-xogħol
straordinarjament
sabiħ ta’
Austin,
il-mużika
tal-kor u
tas-solisti u l-espressjoni
poetika
tal-Professur
Friggieri.
F’din il-ġimgħa
partikolari, din
is-sintesi
tal-arti hija
sinifikattiva
ħafna. Smajna
artisti
jiċċelebraw
il-libertà li
jkasbru lil Alla,
u llum għandna
artisti li
qegħdin hawnhekk
li bix-xogħol
tagħhom iridu
jfaħħruh. Din
il-ġimgħa hija
sintesi
tal-kultura
dominanti li
timxi
bil-paradossi.
Jiena nixtieq
nirringrazzja
lill-artisti li
llejla wrewna
espressjoni
għolja ta’ vera
libertà,
il-libertà li
tuża’ t-talent
tiegħek biex,
bħalma qal
il-Kanonku Fr
Michael,
jagħtuna messaġġ
profond. Messaġġ
li fl-istess ħin
huwa messaġġ ta’
tama, mhux
messaġġ
distruttiv li
jkasbar,
jivvilifika u
jieħu pjaċir
iweġġa’ s-sentimenti
ta’ ħaddieħor,
imma huwa
messaġġ li
jurina togħma,
għalkemm żgħira,
tat-Traxxendent.
Nixtieq
nirringrazzja
lill-artisti,
lill-iskulturi,
lill-mużiċisti,
lill-poeti
tal-preżenza
tagħhom. L-arti
kontemporanja
qed jinfetħilha
bieb illum biex
tgħaddi u ssib
it-tama l-ġdida.
Jiena nistedinha
hi li kisbet
il-libertà li
tkasbar - jekk
tista’ ssejħilha
vera libertà -
li ma tgħaddix
min dak is-sqaq
mudlam, imma l-arti
tuża’ l-arti
tagħha biex
tibni u mhux
biex tkisser,
biex tfaħħar u
mhux biex
tkasbar. Il-ġudizzji
fuq il-politiċi
ma nagħmluhx
aħna, tagħmlu l-istorja.
It-tieni
riflesjoni li
xtaqt nagħmel
huwa fuq dawk il-par
idejn stampati -
sirna nafu li
huma s-signature
ta’ Fr Michael,
ma ninsewha qatt
- li
jirraprezentaw
ukoll lil kull
wieħed u waħda
minna. L-ewwel
nett nieħu l-opportunità,
la għedna li
huma l-idejn ta’
Fr Michael, għax
inti
rringrazzjajt
lil kulħadd u
jien irrid
nirringrazzjawk
tal-leadership
tiegħek għax
aħna nafu kif
sibtu dan il-post
u nafu wkoll kif
inhu llum. U
jekk hemm oċean
ta’ ħniena bejn
Alla u l-umanità,
bejn dak li kien
u dak li hu dal-post,
hemm oċean ta’
intrapriża u ta’
kuraġġ li
għandha isem u
kunjom: Fr
Michael Agius.
Jiena nixtieq -
ippermettili
Austin -
nikkumenta ftit
għax inti taf li
la wellidt l-opra
tiegħek, għandha
ħajja li ma
tiddependix
minnek, inkluż
l-interpretazzjoni.
Ma naħsibx li
tiddejjaq li l-opra
tiegħek ikollha
ħafna
interpretazzjonijiet,
imma waħda milli
għamilt jien,
meta qiegħed
fiżikament
quddiem l-arti
tiegħek, Austin,
hija l-fatt li
dawk l-idejn li
inti ridt
stampati fuq is-sodda
tal-oċean
tal-ħniena,
jikkorrispondu
għall-idejn ta’
Ġesù li qed
jistiednu. Hemm
par idejn hemm
fuq li huma ta’
Ġesù Salvatur li
qed jgħidulna:
“ejjew għandi,
intom ilkoll li
intom imħabbtin
u mtaqqlin u
jien
inserraħħkom”.
Dawk l-idejn
huma r-risposta
tagħna, li qed
jimbuttaw
il-bieb biex
nidħlu.
Par idejn oħra
għax tal-Mulej
huma wkoll bħal
tagħna għax sar
bniedem u aħna
li nużaw l-idejn
tal-laħam tagħna,
nidħlu mill-bieb
biex insiru
bħalu: ulied
Alla. Għalhekk
id-Divinità
tiltaqa’ mal-umanità,
f’dan l-oċean ta’
ħniena u mħabba,
imma r-risposta
tal-bniedem li
hija umana,
tħalli stampa,
tiffossilizza
fuq il-wiċċ
tal-oċean, imma
tittrasforma
ruħha għaliex
inti tħalli l-istampa
tiegħek li
mhijiex fiżika,
hija
sempliċiment dak
li ħallejt, għax
l-id ormaj se
tagħmel xi ħaġa
oħra u allura,
għalkemm hemm
il-ġisem li
ħalla l-impronta,
il-ġisem
m’għadux hemm.
Hemm ukoll
il-misteru tat-Traxxendenza,
dik l-impronta
tal-idejn li
saret mill-laħam
u l-għadam imma
issa hija
impronta biss.
L-immaġini li
għażilt hija
sfida wkoll
għaliex peress
li qegħdin fuq
blata
sedimentarja li
mimlija fossili
anke ġurassiċi,
għandna l-periklu
li l-fidi tagħna
ssir fossila.
Jiena t-talba
tiegħi hija li
meta jiġu nies u
ġenerazzjonijiet
warajna u dak
il-bieb
tal-bronż jibqa’
hawn imma aħna
ma nkunux hawn,
jibqa’ biss l-impronta
tagħna, ma
jgħidux: ‘darba
kien hawn poplu
li kien jemmen
f’Ġesù Kristu’.
Dawk il-par
idejn ifakkruni
fil-mistoqsija
li għamel Ġesù
fl-Evanġelju:
“meta jiġi bin
il-bniedem,
taħsbu li se
jsib il-fidi?”.
Hija waħda mill-mistoqsijiet
li Ġesù għażel
ma jirrispondix.
Għax ma kienx
jaf ir-risposta?
Le, għaliex
ir-risposta
tiddependi minna,
għax il-fidi ma
jimponihielekx.
Il-Mulej, jiftaħ
idejh biex
jilqgħek,
jgħannqek,
iħobbok,
bl-idejn
ippjagati tiegħu,
l-idejn li
għandhom
il-marka
tal-imsiemer
anke fl-irxoxt
tiegħu.
Ir-risposta għal
dik l-impronta
tal-idejn hija
li aħna
nimbuttaw
il-bieb biex
nidħlu u
niltaqgħu ma’
Ġesù, tiddependi
minna.
Jiena nara wkoll
sinjal ta’ tama
fil-fatt li
fil-ħamsin
protagonista li
għażilt għal
kull damma
tal-kuruna
tal-ħniena,
għażilt
iċ-ċittadini
tal-futur: dawn
it-trabi minn
sentejn l-isfel.
Ifhem x’għamilt
b’idejk. Inti
għamilt portrait
gallery għax Fr
Michael spjegali
li dawk huma t-trabi
vera, anke
bil-gażaża hemm
wieħed għoġobni
dak tal-gażaża
għaliex we
always have our
needs even when
we grow. Hemm
tarbija tibki
iżjed mill-oħra,
bħalna wkoll,
imma jekk ma
tibkix, sewwa?
Anke meta tkun
kbir - dawn huma
kollha ċittadini
li se jikbru.
Jiena nawgura li
jikbru fil-fidi,
nawgura li dawk
il-ħamsin uċuħ
tat-trabi
jgħaddu wkoll
mill-bieb fejn
jimbuttaw u
jilqgħu l-istedina
ta’ Ġesù. Imma
nafu wkoll li d-dinja,
bħalma għamel
Erodi għat-trabi
ta’ Betlehem
minn sentejn l-isfel,
trid
tikkanċellahom.
Inti tajthom
futur fil-bronż,
aħna nixtiequ
nagħtuhom futur,
fil-kultura ta’
akkoljenza,
fil-kultura li
tibqa’ tħares
lejn it-Traxxendent,
mhux bħalma xi
ħadd qal:
‘confabulations
of a sick mind’
imma
‘aspirations of
a human heart’.
Jiena nixtieq
ukoll
nirringrazzja
lill-komunità li
tinġabar hawn
biex titlob.
Nirringrazzjakom
talli dan l-ispazju
bil-preżenza
tagħkom huwa
spazju
tal-Knisja, mhux
biex nipposseduh
imma biex
niċċelebraw li
aħna, minkejja
d-dgħufijiet
tagħna, qegħdin
infittxu,
għandna għatx
kbir
għall-Ħniena
Divina, dik
il-kelma: ‘jiena
nafda fik’. Meta
inti tafda tkun
iżjed faċli
tħobb, iżjed
faċli tobdi,
iżjed faċli
ssegwi lil dak
li jkun.
Nitolbu l-interċessjoni
ta’ Santa
Fawstina biex
tgħallimna hi li
tatna din
il-profezija ta’
mħabba
għas-seklu
għoxrin, wieħed
u għoxrin u l-kumplament,
nitolbuha biex
timla l-qalb
tagħna b’dan l-għatx
għall-ħniena ta’
Ġesù. L-oċean li
hi tkellmet
dwaru u li
ispiraha bih
Ġesù stess, isir
mhux biss tama
għal
ġenerazzjonijiet
futuri imma
wkoll ħerqa biex
aħna npoġġu l-pala
ta’ jdejna fuq
il-bieb,
nimbuttawh u
niftħu għax Ġesù
huwa l-Bieb,
Ġesù huwa t-Triq,
il-Verità u l-Ħajja
(Ġw 14, 6). Huwa
r-Ragħaj bħalma
qalilna Oliver,
huwa dak li
jagħti ħajtu
għall-merħla,
għalhekk huwa
ir-Ragħaj it-Tajjeb
(Ġw 10, 11),
huwa Ragħaj
attraenti, huwa
Ragħaj sabiħ.
Nirringrazzjaw
lil Alla li
għandna nies
bħal Austin,
għandna nies
bħas-solisti,
għandna nies
bħal Oliver li
bl-arti tagħhom,
bil-poeżija
tagħhom,
jagħtuna togħma
sabiħa tal-ġenna.
Kunu mberkin.
|